لطفا منتظر بمانید...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ترمیم دندان اندو شده (درمان ریشه)

-ریشه.jpg22.png

ترمیم دندان اندو شده (درمان ریشه)

درمان ریشه به معنای خارج کردن عصب یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال است و در آخر نیز جهت ممانعت از ورود میکروب و باکتری به عصب دندان , باید دندان را پر کنند. درمان ریشه به این جهت انجام می شود که دندان را هرچند بدون عصب زنده داخل بافت دهان داشته باشیم و در کنار آن نیز در زمان خوردن درد نداشته باشیم.

همچنان باقی ماندن دندان داخل دهان باعث حفظ زیبایی و ظاهر بیمار نیز می گردد. درمان ریشه دندان معمولاً نیازمند یک یا دو جلسه ملاقات با پزشک می باشد، اما در بعضی موارد ممکن است به علت سختی کار یک جلسه دیگر نیز به دوره درمان ریشه دندان اضافه شود.

ترمیم-دندان-اندو-شده-دکتر میعاد علم

درمان ریشه به چه صورت انجام میشود؟

بسیاری از افراد حد اقل یک بار درمان ریشه را تجربه کرده اید. معمولاً کسی که کارش به این مرحله  میرسد قبل از آن یک دوره درد دندان را تحمل کرده است. در نهایت بعد از درمان هم ممکن است چند روزی درد داشته باشد. بسیاری از بیماران در مورد درمان ریشه و مراحل آن با ابهامات زیادی روبرو می شوند. در این قسمت سعی بر آنست که بیماران را با مسائل پیرامون آن آشنا سازیم.

مراحل انجام درمان ریشه:

۱_ تزریق بی حسی

۲_برداشت پوسیدگی به وسیله فرزهای مخصوص

۳_پاکسازی و تخلیه کانال ها به وسیله فایل های مخصوص

۴_ضدعفونی کردن کانال

۵_پرکردن کانال ها توسط گوتاپرکا و سیلر

۶_ترمیم تاج دندان

چگونگی ترمیم تاج دندان اندو شده ( درمان ریشه ):

در اغلب موارد که دندان اندو ( درمان ریشه ) میشود نیاز به نوعی ترمیم برای تاج دندان داریم که میتوان این ترمیم را به واسطه پر کردن دندان یا روکش انجام داد که در اکثر موارد هم توصیه پزشکان این است که دندانی که اندو شده( درمان ریشه ) , روکش شود بهتر است زیرا از دندان محافظت بیشتری به عمل میایید و از شکستگی های احتمالی آن هم میتوان به این طریق جلوگیری کرد.

دندان هایی که تحت درمان ریشه قرار میگیرند شکننده و ضعیف میشوند به دلیل اینکه :

۱_اسیب دیدگی های حین درمان : در حین درمان دندانپزشک باید یک سوراخ یا حفره ای را در تاج دندان ایجاد کند تا بتواند به پالپ و مجرای ریشه دسترس پیدا کند به این سوراخ سوراخ دسترسی میگویند. و وجود این مجرا باعث شکننده تر شدن ساختار دندان میگردد.

۲_دندان عصب کشی شده نیازمند تقویت و بازسازی میباشد در جهت ترمیم اسیب های وارده به دندان قبل از انجام درمان.

۳_ قدرت انعطاف پذیری لایه عاج دندان که در زیر مینا قرار دارد بر اثر استفاده از مواد شیمیایی مختلف که در حین بازسازی و ضدعفونی کردن مجرای ریشه استفاده میشود کاهش یافته است به همین علت دندان شکننده تر میشود.

چه چیزی باعث درد عصب دندان میشود ؟

دندان درد  میتواند علل گوناگونی داشته باشد :

۱. پوسیدگی وسیع دندان

۲. پر کردگی های وسیع قدیمی دندان

۳. ترک در دندان

۴. سایشهای شدید دندانی

۵. بعضا عفونت عصب دندان ( عفونت عصب دندان ممکن است بدون درد باشد.)

۶. آبسه دندان

نظر شما

ایمیل وارد شده صحیح نمی باشد.. پر کردن فیلدهای ستاره دار ضروریست *

دکتر میعاد علم

درباره پزشک

دکتر میعاد علم عضو انجمن دندانپزشکان ایران.اروپا و امریکا با سالها تجربه در زمینه زیبایی.جراحی.ایمپلنت و ارتودنسی .
این مرکز یکی از بهترین کلینیکهای دندانپزشکی است که کلیه درمانها را با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و بالاترین استانداردهای بهداشتی در اختیار بیماران قرار میدهد .

آدرس

ایران،تهران،خیابان ولیعصر،بالاتر از پارک ساعی،کوچه علی نعمتی، مرکز جراحی افق، طبقه همکف،واحد 103

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به شرکت نرم افزاری هلما می باشد.